سيد العاشقين

الثلاثاء، 21 فبراير 2017

وائل مسلم يكتب ...

*********** بلاش العناد ********** بقلم ***** وائل مسلم ******************************************************************************************************************************************** ***************** ان كنت فاكره انك ملكتيني / وان ليك الحق تبعديني وتقربيني / اقول ليك لا قلبي مش دميه تفرحيه وتزعليه حتي لو استهوتيني / هقدر علي مشاعري وحنيني / ان كنت فاكره اني لعبه الايام / يبقي انت عايشه في الاوهام / حبيتك ايوه مش عايزه كلام / وكنت ليكي فارس الاحلام / وكتبت فيكي شهد الغرام / لكن لقيتك بعدتي قوام / وقلتي ده قلبي اللي قرر / طيب ازاي بعتي الذكري الحلوه ونسيتي / وبعتي حبي وهجرتي / ايوه انت اللي قررتي / وقلتي ده قلبك اللي بي غرر / لا انا مش عايز لمشاعري ابرر / ولا عايز اعتذار / ولا هقبل اعذار / وازاي اصفح عن قلب قاسي وغدار / القرب والبعد مش بالمزاج / وقلبي مش سلعه تباع وتشتري / والمشاعر مش تجاره وانت عملتي ليها رواج / لا انا اكبر من كده بكتير / وان كان قلبي ليك اسير / وكان حبك حلم كبير / هدمتيه انت بالبعاد وبالعناد / وليه قلبك علي ياسي / بعد ما كنت انتي سفينه في بحر الهيام / وكان قلبي ليكي مرسي / دلوقتي ضلتي الخطي / والحب جفيتيه / مش بسهوله كده / ليه تبيعي وتفرحي في العدا / ان كنت عايزه ترجعي لقلبي هاصفح واسامح / وقلبي لسه فاضي / هيتغاضي عن الجفاء / وهعمل لقلبي فتره نقاهه بعد كل الجراح / وانت كنت عايزه ترجعي اللي راح/ مستعد لانك تركتي قلبي وفيه براح / وان كنتي تعبتي من العناد ومن البعاد / وشوفت في الهجر الشقاء / عودي لحبك وانا حضني هيكون ليكي شفاء / وهلغي الزعل لان قلبي كبير / وليكي حبيتي فيه تاثير / واعتبري الزعل مش موجود / لان حبي ليكي ماله حدود / واللي بيحبني ارضي عنه وبايدي الحب له ممدود / ومسموح له بعد الهجر يعود / لاني لسه باقي علي العهود / وافكرك ان اللي بعتيه اشتريه بالغالي مش بالرخيص / هتلقي حبيبك معدنه نفيس /

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق