سيد العاشقين

الثلاثاء، 13 سبتمبر 2016

اغنبه بعنوان ضي القمر بقلم علي الحسيني



اغنبه بعنوان ضي القمر- ضي ضي ضي يا ضي القمر محلاك - ضي ضي ضي سهرتني في هواك - أنت تاني وعيونيك الحلوه - بر تاني وشط تاني .... وأنا الجنايني نازل من علي مركبه .. زهره مُلفته للنظر جنيه تحت ضي القمر - وضي ضي ضي يا ضي القمر محلاك ......ضي ضي ضي واقع انا في هواك - ضي ضي ضي سابح انا في هواك ................ ولا يخفاش عليك يا هوي - أننا عُمرنا ما حبينا ............................ ولا شدنا ألا هادي العيون علي المينا - ولاقولنا ولا جيبنا ولا ودينا ..........................ولا كان في قلوبنا ولا كان في عيننا - بصينا لاقينا الهوي ولا كان بأدينا ..................... وضي ضي ضي يا ضي الجميل محلاك .......... ضي ضي ضي عُمري أنا في لُقاك - ضي ضي ضي قلبي أنا وياك - ضي ضي ضي القمر محلاك .............. عمال اغزل اغاني ومُني الورد جاني - هداني من الزمان والله أحلي الأغاني - أنا قلت يا حلوه تاني نسهر نغزل اغاني - واسبح انا في سماك ------- ضي ضي ضي يا ضي القمر محلاك - ضي ضي ضي طيرتني في هواك - وانا علي البُعد هستنا - من الدنيا احلي جنه - دا الحلو هو ال شغلنا وبعدين يا قنر وياك وضي ضي ضي يا ضي القمر محلاك ..................... ضي ضي ضي شغلتنا بهواك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق