سيد العاشقين

الثلاثاء، 13 سبتمبر 2016

أغنية الحلوه ام ضكه منوره بقلم علي الحسيني




- أغنية الحلوه ام ضكه منوره - تأليف علي الحُسيني - غناء الحلوه ال أم ضحكه منوره - عاشق أنا للحلوه أم الضحكه سُكره - قلبي والله دار فيه الحلوه منوره - أنا قلبي مد ايده عمل شوقه قنطره - كل ضحكه قبليك كانت متزوقه - عمرها ما كانت الا ضحكه مزوره -------واقول يا قلبي اصبر يمكن تلاقي قمره بالشوق متنوره - انا لما شوفت عيونها مس عارف ال جري - عاشق أنا للحلوه ام ضحكه منوره - الحلوه ال ضحكتها فاتن وفي عيونها مندره -- بلدي عيونيك يا حلوه والخد الاحمرا - لما تفردي شعوريك الغيره اصفرا - لما تقيدي في قلبي يالضحكه والمخطره - انا عاشق يا عمري مش غلوي منظره - عاشق انا للحلوه ام ضحكه سكره ال بعيونها عقلي وألف عقل مطيره - انا عاشق للجبين - والشعر اللجين - وللشوق والحنين - سرو القوام الطويل والضحكه المزهره - جنه لما تميل تتكسر المرايه وتغير المسطره - عاشق انا للحلوه أم ضحه سكره

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق